Thursday, March 18, 2010

Fish n Chip


Yuhhhuuu...kali ni masak western lagi nih...ramai yg bertanya kenapa saya asyik masak western je nih...huhuhu...inilah dilema saya, isteri kpd en suami....suami saya tak mkn nasik, dia mkn western atau masakan yg berkuah sajer,mee ngan kue teow tak mkn, bihun okla... kalu masak lauk pun masak byk, then ratah sajer...takde nasik nasik nih...beras kat umah kitaorg ni bole tahan 5 kg setahun tau...wakakaakak...gila betuiii....opss...cukup psl cerita rumahtanggaku...now back to resipi....hehheeh...simple je nih...sapa pun bole buat....

Bahan-bahan :
  • 2 keping Dory Fillet - (beli kat giants ke mana ker...)
- Dory ni dibasuh, pastu lumur garam skit, boh lada sulah skit, pastu boh tepung jagung skit..then, gereng cik dory ni dlm minyak terendam...dah agak masak kekuningan, angkat, tos & ketepikan.

Side dish : Coleslaw
  • Kobis - potong halus
  • Carrot - disagat
  • Mayonis
Satukan mereka bertiga, kacau smpai sebati....

Saya tambah onion ring, fries...disebabkan saya ni rajin melampau, maka saya beli je onion ring ngan fries tu kat Giant, tak kuasa den nak buat sendiri...hahahahah...Satukan semuanya dlm pinggan yg agak besar atau lebar utk muatkan kesemuanya...Bole tgk gmbr yer....Mkn dgn lahapnya...en suami saya kalau masak F&C ni 3 ketui dory fillet tu pun tak cukup...huhuhuh

Selamat men'try' lah yer....

No comments:

Post a Comment