Thursday, July 8, 2010

Agar Agar Sirap Laici

Salam...lamanya tak kemas umah ni...waduhh..waduhhh...banyaknya sawang...syohhh syohh labah labah pong ader gak...cettt..berani ko ye labah mai umah aku tak bg salam...(sudahhh merapu...)..hahahhaah....mmg bz la bln 6 ni...semua sbb keja yg melambak lambak tu...biasa la bln 6 kan ke kelosing kalu org mcm saya ni...tau la apa itu kelosing...hujung bln 7 ni satu lagi kelosing...huhuhu...sgt penat...tu yg tertagak nak update blog ni...takpela, bkn ada follower pun, sekadar aku je yg berckp ngan pc ni...hahahahah....ok!arini nak update satu resipi baru...tadaaa....tgk gmbr best dak????...jom tgk resipi pulak...

Bahan-bahan:

15 g agar-agar (1/2 paket agar-agar 30 g)

5 cawan air
1 cawan gula
1 tin laici – (asingkan air dan buahnya)

Beberapa titik pewarna merah ( saya guna sirap ros jer)

Cara membuat:


1) Masak agar-agar hingga larut bersama air, kemudian masukkan gula.

2) Kemudian, masukkan 1 cawan air buah laici tadi.

3) Sementara itu, susun buah laici dalam bekas bekas kecil. Kalau tak mahu, bole masukkan semua buah laici tadi dalam satu bekas yang besar.

4) Tunggu hingga mendidih seketika. Tuangkan atau cedukkan agar agar tadi ke dalam bekas. Sejukkan.



Selamat mencuba yer...

Ni rupa dah keluar dari bekas tart...hahahah...main belasah jer...daaaaaa

No comments:

Post a Comment

Post a Comment